Tøff tøff genser

Da har storebror fått en ny genser:


Han har forelsket seg i dette stoffet - han prøvde å ta det på seg når han så det første gang og sa "genser, genser". Så da måtte han jo få en genser da. Har faktisk lenge hatt planer om å sy en slik, helt siden jeg fitt Ottobre 4/10 i posten... der er mønstret hentet fra.
Vanligvis synes jeg det er ganske kjedelig å sy etter mønster og samtidig kopiere stoffvalget, men den genseren var bare så fin med oransje biler og turkis hette. Forandret nå i hvertfall ribben fra lyseblått til mørkeblått. Syntes faktisk det var finere sånn.


Så inneholder denne genseren min allerførste kanting med ribb og den første ribb-halsåpningen. Ganske fornøyd med begge deler.
Må legge til at jeg bare eier en vanlig symaskin som ikke en gang klarer å sy med tvillingnål... Så ribbkantingen var en liten utfordring.

Kommentarer

  1. Kjempefin hettegenser! Takk for tips. Nå skal jeg betille Ottobre 4/10! :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg