Kosedress i fleece

Denne dressen sydde jeg for en god stund siden, det var et av mine første syprosjekter - da hadde jeg ikke blogg og hittil har den ikke funnet veien hit.


Utgangspunktet var en svart fleecebukse og et oransj skjerf og at jeg hadde lyst til å sy en kosedress ut av disse. Grunnmønstret tegnet jeg jeg av en ullpysj i strørrelse 98. Så var det bare å finne ut hvordan jeg skulle klippe opp mønstret og bruke de to fargene. Etter flere tegninger kom jeg på denne varianten med en dame foran og en mann bak.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å sette glidelåsen inn midt foran, men glemte det heldigvis da jeg klipte stoffet. Så da måte jeg sette det inn på siden langs mønstret og det ble jo mye finere slik.
Halsåpningen ble litt slapp til å begynne med så jeg la inn legg ved hver søm som kom opp fra plagget (og førte sømmen videre i halslinningen på en måte...).
Nederst i beina har jeg brukt det som var strikken i livet av den opprinnelige buksa. Det gikk akkurat opp med stoffet - heldig som jeg var - bare noen få småbiter igjen.

Storebror er veldig glad i dressen og den har vært i bruk i nesten et år nå.

Kommentarer

  1. Så morsom dress! Synes du har vært superflink og lagt mye arbeid i den.
    Fint at du viste den fram på bloggen!

    Riktig god helg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg