Ullfleece genser til mamma

I juli hadde vi besøk av mamma og pappa. Da fikk jeg endelig sydd genseren som jeg hadde lovet mamma til bursdagen hennes i mars. De lekte med guttene og jeg hadde modellen i nærheten - to store fordeler når man skal sy ting man ikke kan... Min første genser til voksen.
Mønstret laget jeg utfra mamma sine mål. Først tegnet jeg papirmønster (etter instruksjon for barneklær, men voksenmål. Så sydde jeg i billigfleece, tilpasset og brukte fleecen som endelig mønster. Litt smalere i midten, lidt videre nede. Kragen satte jeg på til slutt (etter å ha prøvd et par varianter). Både jeg og mamma var veldig fornøyd med resultatet.
 Sydd av utrolig deilig (dessverre ikke helt billig) ullfleece med mønster, kjøpt her.

In July my parents stayed with us for two weeks. I finally got to sew the wool sweater I had promised Mum for her birthday in April. Making a pattern is so much easier when the person is around. Plus the fact that Mum and Dad played with the boys while I was working on the sweater.
I made my own pattern using my mum's measurements. I followed the instructions for drafting a child pattern, then made a model in supercheap fleece, changed it here and there (manly the arm curves) and then used the fleece pieces as my final pattern. I attached the collar in the end (after having tried some variations).
Made from incredibly soft wool fleece. Unfortunately rather expensive... bought here.

Kommentarer

  1. Kjempefin genser i det lekre stoffet, og den sitter jo som støpt! Denne blir god utover høsten og vinteren.

    Ha en strålende torsdag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves :-)
    Lekker gave og nydelig mamma du har Sohie! God tur heim!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg