Loppisfunn

Her var det loppemarked forrige helg - Nordnorges største sies det. Lillebror og jeg var innom en tur ikke lenge før slutten ogda var det posesalg. Her er det vi fikk med oss hjem til hele 25.- kroner.

 Stoffer til gjenbruk og omsøm, tre plater som så morsomme ut (ikke hørt på de ennå, det blir morsomt...), den ene er en barneplate med bruk av ekte instrumenter. Pute til trip-trap stol og grytekluter. Noen dukkeklær. Litt duplo som var godt gjemt i ei eske med masse skrot. Og permen "Mitt håndarbeide. Klipp og sy" fra 1979/80. Her er det en god del fine barnemønstre og en del utrolige plagg til voksne. Dessverre fulgte det bare med to mønsterark... men slett ikke verst til den prisen. Så håper jeg at jeg finner noen som har flere av mønstrene.

Disse har jeg mønster til. Boblevesten - tjaaa, kanskje ikke... men babygarderoben var herlig! Bare den var nok egentlig verdt 25.-

Her er den delen av fangsten som storebror fikk (ikke dukkene, de er bare med for å vise hvem dukkeklærne er til). Og han ble så glad! Jakken måtte prøves på den lille dukka med en gang. Og så fikk han se klærne til Leo, bestevennen, helt topp. Han ble litt skuffa da jeg sa jeg skulle vaske de først...

Og så duploen. Spesielt søppelcontainern er veldig populær siden man kan gjemme noe inne der. Og krokodillen selvsagt. Det er en snill krokodille, heldigvis.



Kommentarer

  1. Så morsomt! Minner meg om da vi var på posesalg på Frelsesarmeens loppemarked på Gol da jentene var små. Tror ikke prisen har forandra seg siden åttitallet. Nabo Anne og jeg tømte posene ut på plena, og så var det fritt fram for utkledning og funn av skatter. Gode minner.

    Kos deg med "skattene" dine! Litt av et varp!
    Lekker bukse i forrige innlegg også!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så fine loppefunn!!! Heldige deg som fikk så herlig stoff!!!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg