Bryllypsantrekk til minstemann

Wedding "suit" for my littlest man

Vi skal i bryllyp i september, søstera mi skal gifte seg. På tide å tenke på antrekket... Først: lillebror.
My sister is getting married i September - about time to think about what to wear. First: the little one.



Denne vesten sydde jeg til storebror for litt mer enn to år siden. Da var like gammel som lillebror er nå - og vi skulle i bryllyp. Det var faktisk det allerførste klesplagget jeg sydde! Mønstret fant jeg i et Burda blad (sommer 2009), men måtte forminske det en størrelse. Det mørkeblå/svarte stoffet med gulltrykk hadde jeg falt for på husfliden og baksiden og fôret var en av mannens avlagte linskjorter i ikke-helt-svart.
Heldigvis hadde jeg mamma på besøk den gangen som kunne hjelpe meg med å forminske og med å tolke sømbeskrivelsen... Jeg sydde ikke den stikningen langs kanten - jeg var for redd for ar den skulle bli helt skeiv.

I made this vest for E a little more than two years ago. He was the same age as the little one is now - and we were invited to a wedding. This was the first piece of clothing I made! The pattern was from a Burda magazine (summer 2009), made a size smaller. I had fallen in love with the blue/black fabric with gold print at the local quilting store and was wondering how to useit for my little boy... Front of a vest of course! Back and lining are made from one of my husbands no longer used shirts (not-quite-black linen).
Luckily I had my mum to help me downgrade the pattern and interpret the sewing description. I never sewed along the edges - I was too afraid of not being able to sew a straight enough line...

Så lillebror trengte en bukse til. Og jeg laget en av de samme stoffene. Mønstret er en veldig modifisert Little Heartbreaker Pants fra boka Sewing for Boys. Mer om buksa i morgen...

So I just needed to make matching trousers for M. I made these using the same fabrics. The pattern is a heavily modified Little Heartbreaker Pants from the book Sewing for Boys. More about the trousers tomorow...

Kommentarer

  1. Stilig antrekk til lillebror! Håper vi får se bilde av han klar for bryllup i sin fineste stas.

    Ønsker deg en fin sommerdag!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg